BARIŞ ODALARI-ASLI DER-GÜNIŞIĞI KİTAPLIĞI

 

TANITIM

Barışı bir kral mı, bir çocuk mu kurabilir?..

Felsefenin derinliğini fantastik edebiyata taşıdığı çocuk romanlarıyla çok sevilen Aslı Der, Küçük Cadı Şeroks’un üçüncü macerasıyla okurla buluşuyor. Dizinin ikinci kitabı Büyük Tuzak’la Çocuk ve Gençlik Yayınları Derneği (ÇGYD) tarafından 2007 Yılın En İyi Çocuk Romanı ödülüne değer görülen ve 2010 yılında Uluslararası Çocuk Kitapları Kurulu (IBBY) Onur Listesi’ne giren yazar, dizinin üçüncü kitabında barış ve uzlaşma üzerine düşündürüyor. Sorunlara konuşarak ve tartışarak çözüm aramanın, barışı birlikte kurmanın önemine değinen roman, fantastik unsurlarla iç içe felsefi metni, tempolu kurgusu ve siyah-beyaz desenleriyle keyifli bir okuma vaat ediyor. Birlikte yaşamanın evrensel sorunlarını ve deneyimlerini hassasiyetle öyküleştirirken, çocuklara, eğitimcilere ve ailelere keyifli bir okuma ve tartışma olanağı sunuyor.

Prens Hortim’in aniden ortadan kaybolduğu Masallar Ülkesi’nde uğursuz bir sis hızla yayılmaktadır. Halkın sorunlarını, anlaşmazlıkları tartışıp konuşarak çözümlemek için kurulan Barış Odaları’nın yerini uzun süredir prens almıştır. Halk her derdini ona anlatmaya, çözümü de doğrudan ondan öğrenmeye alıştığından, prens ortada olmayınca huzursuzluk tırmanır. Sarayda işleri ele alan Prenses Foreri’nin prensi bulmakla görevlendirdiği Küçük Cadı Şeroks, hain bir oyunu bozabilecek midir?.. 

YORUM 


Küçük Cadı Şeroks'unson kitabına veda ettim.(Macera bitmiş değil yazar bir süpriz 4. kitabı yazabilir) Her biri ayrı bir iz bıraktı bende kitapların. Bu aralar genellikle iyi ki okumuşum diyeceğim kitaplar okudum ve bunların arasında Şeroks'un maceralarıda var.

Prens Hortim esrarengiz bir şekilde ortadan kaybolur ve işler yine karışır. Prens Hortim barış odalarını kurdurmuş ve işine 3 kitap ekletmiştir 1. kitap Susma Konuş 2. kitap Önce Kendine Sor 3. kitap ise Başkasını Anlamak. Prensle birlikte 3. Kitapta kaybolmuştur. Prens anlaşmazlıkları kendisi çözdüğü için ülkede kavga gürültü savaş çıkmadan olaylar prense danışılarak hallediliyordu. Prens kaybolunca işler karışıyor herkes birbirine giriyor. Tabi bunları çözmek ve Prensi bulma görevi yine kime veriliyor Cadı Şeroksa! Şerok çizimler ve anlatıma göre bu kitapta biraz büyümüş olarak tasvir ediliyor. Benim çok hoşuma gitti. İlk kitap 2001 de çıkmış üçüncü kitabın ilk baskısı 2014 te bu süre zarfında Şeroks biraz büyüsün dimi.

Kitap çocuklara Şeroks'un maceraları ile barışın ve uzlaşmanın önemini kazandırmaya çalışıyor. Bu kaçıncı söyleyişim bilmiyorum ama Aslı Der konuyu mükemmel bir dil ve çocuk gözüyle işliyor. 10 yaşında bir çocuk olsam bu kitap bana bir şey katar mı? Evet! Barışın önemi , arkadaşlık, hayal gücü ve okuma alışkanlığı... Çocuklarınıza rahatlıkla tavsiye ediyorum. Çocuklarınızla birlikte sizde keyifle okuyabilirsiniz. Ben haftada bir çocuk kitabı okumaya çalışıyorum. Ruhumuzun ihtiyacı var çocuklaşmaya ve ödüle.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder