KIZIL YÜKSELİŞ-PIERCE BROWN-PEGASUS YAYINLARI

 

TANITIM

Ben dünyaları ateşe verecek kıvılcımım. Ben zincirleri kıracak çekicim. Ben halkımın ve esaret içinde yaşayan herkesin umuduyum. Çünkü biliyorum ki insan kendini köleleştiren adaletsizlikle özgürleşemez.

Gelecekte, renk kodlarına göre sınıflara ayrılmış Toplum’un en alt sınıfını Kızıllar oluşturmaktadır. Diğer bütün Kızıllar gibi Darrow da, Mars’ı yeni nesiller için yaşanılır bir gezegen haline getirdikleri inancıyla günlerini madenlerde çalışarak geçirmektedir. Üstelik bunu severek ve isteyerek yapmakta, kanı ve teriyle çocuklarına daha iyi bir dünya bırakacağına inanmaktadır.

Ancak Kızıllar kandırılmıştır. Darrow, halkının yozlaşmış yönetici sınıfın kölesinden başka bir şey olmadığını keşfettiğinde adalet özlemi ve kaybettiği aşkının anısıyla hırslanır. İnsanlığın yeni nesil Altın hükümdarlarının güç için mücadele ettiği efsanevi Enstitü’ye sızmak için her şeyden vazgeçer. Hayatı ve medeniyetin geleceği pahasına en başarılı ve en vahşi Altınlarla rekabet etmek zorunda kalacak olan Darrow’un düşmanlarını yenmek için artık yapmayacağı şey yoktur… Bu, onlardan birine dönüşmek anlamına gelse bile.

“Olağanüstü bir macera, nabzınızı hızlandıracak bir serüven… Pierce Brown’ın çarpıcı ilk romanı Açlık Oyunları, Sineklerin Tanrısı ve Ender’in Oyunu’nu anımsatıyor. Başınızı döndürmek için gereken her şeye sahip.” Entertainment Weekly

“Ender, Katniss ve şimdi de Darrow… Pierce Brown’ın imparatorlukları çökerten bu ilk kitabı, insanlığın yıldızlara yayılma hayalini yeniden canlandırıyor.” Scott Sigler

“Bir intikam, savaş ve güç mücadelesi…” Kirkus Reviews

“Klasik bilim kurgu hayranları ve yeni distopik destanların coşkulu takipçileri bu müthiş kitabı mutlaka okumalı.” Examiner.com

“Hırs dolu… Her yaştan Açlık Oyunları hayranı mutlaka okumalı.” Booklist

“Okuyucuyu ele geçirecek ve daha fazlasını istetecek.” Library Journal

“Pierce Brown, okurlarının zihninde yer edecek müthiş ve güçlü bir eser yaratmış.” The Huffington Post

“Heyecan ve hareket dolu, sinemaya aktarılmaya hazır bir hikâye.” Publishers Weekly


YORUM 

Merhaba, kitabın kan ayrımana dayalı bir distopya olması dışında içerik bilgisine sahip olmadan okudum ve iyiki böyle okumuşum. Hayal ettiğim gibi çıkmaması beni şaşarttı ve mutlu etti. Mesela olayın marsta geçtiğini kimseden duymamıştım. Kitabın ilk sayfalarında şaşırmaya başladım.Yukarda bahsettiğim gibi konu marsta geçiyor. Dünya insanlara yetersiz gelmeye başlayınca marsa insanlar gönderilip marsı yaşanılacak duruma getirilmeye başlanmıştır. Marsta canları ile çalışan aç, kıtlık içinde yaşayan kızılları hayali marsı yaşanabilecek bir yere çevirmektir. Altınlar tarafından burada eziyet görüp, dışlanıp, öldürülüp yaşanmaya alışmış ve baskıya boyun eğmişlerdir. Ama işin aslı insanlar marsa yerleşmiş ve lüks içindedir ama kızılları baskı altında tutmak ve sömürmek için kullanmaya devam etmektedirler. Darrow cehennemdalgıcıdır ve eşi Eo'yu çok sevmektedir.... Kitabımızın kahramanı Darrow ve kitapta Darrow'un bakış açısıyla anlatılıyor. @pegasusyayinlari kitabı nasıl çeviriyor ne yapıyor hep mi akıcı kitaplar seçiyor bilmiyorum ama kitap süper.Irk ve kan ayrımına dayalı bir çok distopya okudum ama mars ve Eo'nun yaptıkları kitabı farklılaştırıyor. Kitabı okurken okuduğum diğer distopyalara benzetmedim çok özgün farklı desem kesinlikle yalan olur hatta bambaşka olmalarına rağmen Sissoylular serisinde yaşadığım o duyguyu tekrar yaşadım. Başlarda bir Kızıl Kraliçe aklıma gelmedi desem yalan olur ama yazar olayı öyle bir değiştirip kurgulamışki harika bir kitap ortaya çıkmış. Kitabın ilk 100 150 sayfasından sonra kitap epik bir havaya bürünüyor ve kitabı elinizden bırakamıyorsunuz.Sadece aman kurgu, roman diyerek değil baskı, şiddet, sindirme politikalarının uygulandığı, acımasızlığın normal bir şeymiş gibi sempoze etmeye çalışılan bir dönem toplumsal olarakta düşündürdü beni. Özellikle Eo'nun yaptığını yapar mıydım? Veya Darrow'un dönüşümü yaşadıkları dehşetti.Temposu yüksek bir kitap. Olay örgüsü çok fazlaydı. Bir olay etrafında 100 sayfa yazmamış bir sayfada kaç olayı değiştirmiş. Kurguya hayran kaldım. Kesinlikle distopya okuyanlara tavsiyemdir. Okuyun, okutun. Hazır 3. kitaba az kaldı okuyun. Ben merakla Altın Oğula başlayacağım Sabah Yıldızı'nı sipariş verdirdim. İyi ki önceden okumamışım meraktan ölürdüm kitap basılana kadar. Herkese keyifli okumalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder